FacebookTwitter

Media

Ce poate învăța școala de stat de la școala privată – Interviu cu Simona Baciu, fondator Transylvania College

Posted by on 6:27 in Media | 0 comments

Simona Baciu 1Pentru a evolua continuu este important să învățăm unii de la ceilalți. De prea multe ori exemplele pozitive ne sunt doar la un click distanță, dar poate nu știm unde să le găsim. Pentru România ar fi ușor dacă am privi mai mult la ce funcționează deja pentru alte țări dezvoltate și mai apoi să implementăm cele mai bune practici într-un mod adaptat la nevoile noastre.

În interviul de astăzi, stăm de vorbă cu Simona Baciu, fondatorul și președintele școlii private Transylvania College, care la începutul anului a primit „Lifetime Award” din partea Consiliului Școlilor Britanice Internaționale, pentru mai mult de 20 de ani de implicare în mediul educațional. Școala privată creată de familia Baciu poate fi un model pentru școlile publice din România, de aceea ne bucurăm să împărtășim viziunea fondatoarei privind viitorul educației. 

Ce te-a motivat să creezi o școală privată?

O întrebarea foarte bună  și un moment  de reflecție pentru mine. Întotdeauna am fost pasionată de schimbări, de progres și bineînțeles de viitor. Am simțit întotdeauna dorința de a învăța, de a cunoaște și cerceta. Toate acestea cred că  m-au condus în căutările mele pentru a afla tot timpul răspunsuri la întrebarile:  ce, de ce si cum?

Educația privată este o alternativă la sistemul în care eu am crescu si în care am fost educată. Cand spun alternativă nu spun deloc că educația de care am avut eu parte nu a fost bună. Trebuie să admitem că timpurile se schimbă și noi odată cu ele. Sistemul de educație privat deschide oportunități si posibilități de a învăța și  de a preda cu totul noi.

Cînd soțul meu și cu mine am hotărât să deschidem o grădiniță privată ne-am gândit în primul rând să aducem bucurie în ochii copiilor. Această bucurie însemna pentru noi curiozitate, descoperire, relații de prietenie și multă distracție.

Toate acestea le-am găsit doar într-un sistem nou, modern, liber și orientat spre viitor în care puteam sa găsesc răspunsuri la întrebările mele. În cazul meu, începutul a fost Happy Kids.

Care este viziuna ta privind modul ideal de predare-învățare în școală?

Este o întrebare la care încă caut și eu răspuns. Ce pot spune cu siguranță este că ceea ce am gândit acum 25 de ani despre modul ideal de a învăța  are astăzi o cu totul altă perspectivă.

Trăim într-o lume dinamică, în care schimbările sunt mai rapide decât oricând și modul în care învățăm azi este diferit. Dacă ieri vorbeam despre predare-învățare, astăzi aș spune că vorbim mai mult despre învățare pentru că atunci când înveți, predarea este cea care urmează.

A învăța este verbul pe care îl vom folosi foarte mult în viitor; “Cum învăț eu?”, “Cum înveți tu?”, “Cum învățăm noi?” sunt întrebările la care va trebui să răspundem cu toții în anii următori. Cu siguranță învățământul tradițional în care cu toții stăm în bancă și ascultăm a dispărut. Azi vorbim despre cum “ne invățăm”, si aceasta depinde de cum ascultăm, cum ințelegem și cum punem în practică.

Pocesul de învățare va fi  recreat, transformându-se într-unul nou, în care învățarea nu mai are loc doar în sala de clasă cu un singur dascăl care ne informează.

Ce tehnici de predare-învățare folosiți la Transylvania College, care nu sunt practicate în școlile de stat, dar care sunt de impact pentru dezvoltarea tinerilor profesioniști?

Așa a cum am vorbit înainte, noi încercăm să punem în practică metode noi despre care am citit, am studiat și pe care le-am văzut active în alte școli. Gandim și punem în practică un design de școală nouă care cuprinde spații de învățare extinse in afara claselor. Fiecare colț din clădire devine un loc unde putem învăța ceva. A învăța nu înseamnă doar să învățăm de la un profesor, înseamnă că învățăm unul de la altul, coleg de la coleg, elev de la elev, profesor de la elev, elev de la profesor. Am pus intenționat pe ultimul loc modelul clasic. Profesorii devin la rândul lor elevi învățând în perman datorita tehnicilor pe care le folosim în școală.

La Transylvania College lucrăm în baza unor proiecte, folosind extinderea orelor clasice cu ore practice. Orarul nostru zilnic este ca să vină în ajutorul unor elevi conectați în permanență la tehnologie.

Proiectele in care elevii sunt implicați se desfășoara pe teme extreme de variate într-un spațiu dotat cu tehnologie de ultimă oră, conectat cu natura și mediul înconjurător.

Ce alte acțiuni de dezvoltare profesională folosiți la Transylvania College, care contribuie la succesul în viață a elevilor voștri?

Profesorii sunt cea mai valoroasă resursă umană pe care noi o avem alături. Un profesor este pentru noi omul care inspiră și îndrumă copiii, îi învață să viseze și cel mai important îi orientează să caute informația; să o folosească în interesul lor și să încerce să găsească soluții pentru a se dezvolta.

În lumea tehnologiei, profesorul este modelul pe care elevii îl au și de aceea dezvoltarea unui program de training online este ceea ce îi va ajuta să se dezvolte în permanență atât în școală cat și în timpul liber.

Pentru a-i ajuta, lucrăm cu platforme online care îi ajută cu traininguri de dezvoltare personală și profesională.

Aș vrea să nu uităm niciun moment că înainte de a fi profesor ești om și de aceea, la Transylvania College am pus întotdeauna accent pe dezvoltarea personală.

Profesorii au un program foarte bine stabilit cu ore dedicate timpului de dezvoltare profesională si personală. Pe lângă orele în care predau, ei au timp în care interacționează, împărtășesc ideile și metodele pe care le folosesc zi de zi și beneficiază totodată de suportul oferit de un consilier profesionist.

Ce rol au notele în evaluarea elevilor și cum ar trebui părinții și elevii să se raporteze la acestea?

O întrebare foarte bună. Notele, pe lângă faptul că evaluează cunoștințele academice,  ar trebui să reflecte și efortul pe care un elev îl face împreună cu toate acțiunile pe care le are.

Am fost crescuți să fim elevi de 9 si 10. Oare ce înseamnă asta? Cât de mult din ceea ce am știut noi la un moment dat când am luat un 10 folosim astăzi în ceea ce facem zi de zi? Notele de fapt reflectă ceea ce noi învățăm și nu și dacă suntem capabili să aplicăm cele invățate.

Notele vor reflecta o evoluție a elevilor doar atunci când noi vom putea să-i ajutăm să înțeleagă tot mai mult cum să aplice ceea ce au învațăt. Nu cred în notele punctuale, nu cred în surprinderea elevilor cu extemporal asa cum nu cred nici în pregătirea specială doar pentru învățare.

Procesul de învățare este o călătorie continuă în care performanțele  nu apar doar datorită notelor ci și datorită unui efort mult susținut, a unei motivații intrinseci, a unei dorinței de a cunoaște mai mult și de a împărtășit cu altii.

Ce alte metode de evaluare folosiți la Transylvania College?

La Transylvania College folosim metode de evaluare care ne pot arăta că elevul performează la un moment și într-un anumit domeniu, că știe ce-a învățat și că poate aplica. Evaluarea se face și prin proiectele pe care ei le fac, prin ideile pe care ei le pun în practică prin feedback-ul pe care îl primim de la oamenii cu care ei intră în contact. Evaluarea este pentru noi permanentă și la fiecare șase săptămâni devine un mod în care ne uităm înapoi să vedem unde sunt elevi noștri și cum putem să-i ajutăm pe cei care au uneori nevoie de suport. Mai mult, de două ori pe an părinții sunt invitați să se întâlnească cu profesorii individual și să afle care este evoluția copiilor lor si cum ii putem ajuta împreună.

Ce părere ai despre cursurile online ca sursă de învățare și dezvoltare profesională?

Cursurile online sunt viitorul. Tot mai mult, atât noi cît și copiii noștri vom lucra online. De aceea am și introdus prima platformă online de dezvoltare profesională dintr-o școală din România. Așa cum am menționat mai sus această platformă îi va ajuta pe profesori să învețe să se dezvolte în continuare, fie la școală fie acasă în timpul liber.

La Transylvania College încurajăm profesorii și angajații din administrativ să acceseze site-urile de cursuri online oferite de către marile universități, suportând costurile pentru înscrieri.

Ce mesaj dorești să transmiți tinerilor care nu au fost de 10 la BAC-ul de anul acesta?

Ca educatori ne dorim întotdeauna ca elevii noștri să obțină cele mai bune performanțe. Când spunem aceasta, gandul nostrum merge automat la performanța academică.

De  ani de zile elevii sunt pregătiți pentru a obține rezultate bune la teste și examene. Oare azi acest lucru mai este suficient? Dacă ne gândim că 80 la sută din joburile de azi în 10 ani vor dispărea ne mai putem lega doar de cunostințele academice?  O notă nu reflectă în totalitate cine ești tu, ce poți să faci tu, ce vei face tu în viitor. Acum, este momentul să ne uităm și la alti factori care vor influența viitorul unui tânăr. Aprecierea celor ce performează nu trebuie să fie făcută. Fiecare om are valoarea lui indiferent de notele pe care le-a avut în viață.

Mulțumim Simonei Baciu pentru dedicarea cu care se implică în dezvoltarea copiilor și tinerilor pentru a le oferi un start în viață. Transylvania College este un model de școală modernă care nu se oprește din a se dezvolta pentru a oferi cele mai noi metode și tehnici de învățare pentru elevi.

Sperăm ca acest interviu să fie un semnal privind faptul că o colaborare între mediul public și privat de învățare ar putea duce la o evoluție a modului în care copiii și tinerii învață în România.

http://nuamfostde10.ro/2017/07/30/ce-poate-invata-scoala-de-stat-de-la-scoala-privata-interviu-cu-simona-baciu-fondator-transylvania-college/

Simona Baciu: Cum a construit școala care trimite copiii la cele mai bune universități ale lumii

Posted by on 6:53 in Media | 0 comments

simona-baciu-copy

Când lucrurile nu sunt limpezi sau când nu știe ce să facă, Simona Baciu aleargă. Un obicei pe care l-a deprins cu mult timp în urmă, dar care e și astăzi la fel de eficient: câteva mii de pași într-un ritm mai alert fac minuni atunci când pe masă este o decizie importantă. Transilvania College, școala pe care a fondat-o la Cluj în 1993, a fost desemnată, de-a lungul timpului, cea mai bună școală românească, una dintre cele mai bune școli în sistem britanic din lume și școala din regiune cu cele mai bune rezultate la testele elevilor.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesticu-profit/interviurile-andreei-rosca/simona-baciu-cum-a-construit-scoala-care-trimite-copiii-la-cele-mai-bune-universitati-ale-lumii-16997775

Transportation Logistics on Mars by Vlad-Adrian Muresan

Posted by on 6:43 in Media | 0 comments

Grand Prize Winner:

Transportation Logistics on Mars
by Vlad-Adrian Muresan
University of Arts and Design, Romania

Description: The painting depicts a moment in which astronauts create
transportation systems for travelling the distance between the Red
Planet and Earth. I wanted to convey a feeling of innovative
creativity of the space equipment, all these objects being placed in a
surreal-like environment. Tools used: Acrylic colors.

http://www.nss.org/settlement/calendar/roadmap/2017/gallery.htm

INTERVIU Cum arată şcoala viitorului. Dascălul român premiat de Şcolile Britanice Internaţionale: „Aşa cum iubim, aşa şi educăm“

Posted by on 8:16 in Media | 0 comments

Premiul pentru întreaga carieră al Şcolilor Internaţionale Britanice din întreaga lume a fost acordat, anul acesta, româncei Simona Baciu, fondatoarea şcolii Transylvania College din Cluj-Napoca, locul unde învaţă copii de pe cinci continente.

„Aşa cum iubim, aşa şi educăm“, crede Simona Baciu, laureată a Galei Şcolilor Internaţionale Britanice cu un Premiu pentru Întreaga carieră/Lifetime Award. În urmă cu mai bine de 20 de ani, împreună cu soţul ei, s-a încăpăţânat să schimbe lucrurile în educaţie şi a creat la Cluj, în propriul apartament, o grădiniţă privată unde educaţia se făcea altfel. Proiectul a crescut în timp şi a ajuns azi o şcoală de elită numită Transylvania College, unde învaţă peste 600 de copii de pe mai multe continente şi unde se susţin examene acreditate Cambridge. Transylvania College este membru acreditat în Consiliul Şcolilor Britanice Internaţionale şi face parte din lanţul şcolilor de elită din întreaga lume, Round Square.

Înainte să împlinească 55 de ani, Simona Baciu s-a numărat printre nominalizaţii Galei Şcolilor Britanice Internaţionale. Alături de ea, la Premiul pentru întreaga carieră, figurau Khadija Mushtaq, de la Şcoala Internaţională Roots IVY din Pakistan, şi Mohamed Rasheed, directorul Şcolii Internaţionale Ahmadhiyya din Maldive.

„Faptul că există în cadrul acestor şcoli britanice internaţionale un sistem de recunoaştere a diversităţii, a calităţii în diferite domenii şi arii ale educaţiei îţi dă o motivaţie intrinsecă să creşti. Şi îţi dă o curiozitate fantastică să vezi ce fac alţii, de ce ei sunt diferiţi şi cum noi putem să fim schimbarea pe care o dorim în lume“, spune clujeanca.

În interviul pentru „Weekend Adevărul“, Simona Baciu vorbeşte despre cum ar fi bine să fie educaţi copiii, de ce „a servi“ e un cuvânt important în educaţie şi de ce unii dascăli îşi jignesc elevii.

„Weekend Adevărul“: Ce înseamnă pentru dumneavoastră premiul acordat de Consiliul Şcolilor Britanice Internaţionale?

Simona Baciu: Onoarea pe care am simţit-o când am văzut finaliştii a fost ceea ce mi-a făcut cea mai mare bucurie, nu faptul că am fost acolo. Ceilalţi doi finalişti erau nişte personalităţi în lumea educaţiei. Unul dintre ei a fost o doamnă, o directoare din Pakistan, care îşi făcuse studiile în Anglia, cred că la Cambridge, un om care publica enorm, o voce în educaţia în lume. M-am simţit foarte onorată să fiu lângă aşa o personalitate. Celălalt nominalizat era un domn director cu acelaşi background. Nişte oameni cu un CV impresionant! Nici nu mi-a trecut prin cap că aş putea fi eu premiată, nu a fost niciun speech pregătit. Au anunţat că vor începe cu Lifetime Award. Am stat foarte liniştită. Şi doamna spune: „Transylvania College!“. Când am auzit „Transylvania College“, nu m-am gândit decât: „Speech! Dumnezeule! Nu am speech!“. Şi mi-au şi spus corect numele. De obicei îmi zic Basiu, Bacius. Aveam două frici. Frica numărul unu: nu sunt nativă, frica numărul doi: nu sunt profesoară de limba engleză. Şi m-am uitat la oamenii din sală care erau toţi profesori. Nu ştiu cum mi-au ieşit cuvintele, dar ştiu că le-am mulţumit tuturor, că energia pe care acest grup educator o aduce va fi schimbarea de care toţi avem nevoie. Ce ştiu este că după ce s-a terminat totul, au venit oameni la mine. A fost o doamnă din India care, cu lacrimi în ochi, mi-a mulţumit că am făcut-o să fie mândră că e dascăl. Şi directorul de la BIS (British International Schools) Magazine a venit la mine şi mi-a zis: „Vă mulţumim, aţi setat trendul pentru următoarele ediţii“.

Citeste mai mult: adev.ro/omnqyh

 

Sursa: http://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/interviu-arata-scoala-viitorului-dascalul-roman-premiat-Scolile-britanice-internationale-asa-iubim-asa-educam-1_58c254fe5ab6550cb830739c/index.html

Simona Baciu, Founder and President of the Transylvania College Foundation receives „BIS Lifetime Award”

Posted by on 12:44 in Media | 0 comments

Simona Baciu, Founder and President of the Transylvania College Foundation receives „BIS Lifetime Award”

Transylvania College is honored to have received extraordinary international recognition at the British International School (BIS) Awards on Monday, January 23rd. A jury of 13 international experts in the field of education awarded the „Lifetime Award” to Mrs Simona Baciu, Transylvania College Founder and President of the Transylvania College Foundation, for her visionary commitment to innovation and excellence in education, as demonstrated over the 23 years of the school’s existence.

Organised every year in London, the „BIS Awards” Gala is an exclusive event celebrating the accomplishments of the top schools, chosen from over 3000 British International Schools. The award was given in the presence of Mr Colin Bell, Chief Executive Officer of Council of British International Schools (COBIS), representatives from the Department of Education and educational experts from around the globe.

This award is valuable to us as it represents, in addition to successful British School Overseas (BSO) inspections, an important international acknowledgement that we are offering the best education to our students.

The school’s excellent reputation has been built throughout the years with a consistent effort from our teachers and our students, together with the trust and long-term commitment received from the families in our community and our strategic partners.

The „BIS Lifetime Award” offers us a special occasion to thank, once again, Ms Simona Baciu, for her vision and her dedicated engagement in creating one of the most appreciated education institutions – Transylvania College.

Yours faithfully,

Ruxandra Mercea
Executive Director
Transylvania College

https://www.amcham.ro/index.html/articles?articleID=2857

 

O şcoală din Cluj, prima din România acceptată în reţeaua şcolilor de elită ale lumii. Elevii învaţă în engleză

Posted by on 10:56 in Media | 0 comments

O şcoală din Cluj, prima din România acceptată în reţeaua şcolilor de elită ale lumii. Elevii învaţă în engleză
O şcoală din Cluj a fost acceptată la sfârşitul lunii ianuarie ȋn reputata organizaţie internaţională Round Square, din care mai fac parte doar 80 de alte şcoli din lume.

Dintre şcolile membre, doar 20 de şcoli sunt ȋn Europa, cum ar fi şcoala internaţională Ermitage Paris, Colegiul Internaţional Beau Soleil din Elveţia, Schule Schloss Salem, considerată una dintre şcolile de top din Europa şi renumita şcoală Gordonstoun, care l-a avut ca şi elev pe Printul Charles. Transylvania College este prima şi singura şcoală membră Round Square din Sud-Estul Europei, precizează reprezentanţii şcolii clujene.

Anunţul ca Transylvania College a fost aceptată ca şi membră Round Square a fost facut cu ocazia ȋntrunirii Consiliului European Regional care a avut loc ȋn 25-27 ianuarie ȋn Marrakesh, Maroc. „Includerea ȋn această asociaţie a şcolilor de elită confirmă faptul că Transylvania College oferă educaţie la cele mai ȋnalte standarde internaţionale”, spune fondatoarea şcolii, Simona Baciu. „De asemenea, ȋncununează eforturile pe care le facem deja de douăzeci de ani, atât ȋn ceea ce priveşte pregătirea academică a elevilor, cât şi ȋn ceea ce priveşte dezvoltarea lor personală ca lideri şi cetăţeni globali responsabili”.

Mai mulţi membri ai Consiliului de Administraţie al asociatiei Round Square Schools au vizitat Transylvania College ȋn repetate rânduri anul trecut. Ultima vizită, din ianuarie, a fost făcută cu scopul evaluării finale a şcolii ȋnainte de a fi acceptată ca membru regional ȋn această asociaţie a şcolilor internaţionale de elită din ȋntreaga lume.

Obţinerea statutului de membru Round Square aduce cu sine, pe lânga recunoaşterea excelenţei ȋn educatie, şi o multitudine de oportunităţi extraordinare pentru elevii şcolii. Aceştia vor avea posibilitatea de a participa la schimburi de experienţă cu alte şcoli din Round Square, având şansa să studieze ȋn aceste şcoli pentru un semestru sau chiar pentru un an, printr-un program de reciprocitate deschis doar şcolilor membre. De asemenea, vor putea participa la programe de responsabilitate socială şi implicare ȋn comunitate (Service) care se desfaşoară anual ȋn cele mai variate colţuri ale lumii, acţiunile elevilor având un impact pozitiv remarcabil şi punctual. Profesorii se vor bucura de asemenea de oportunităţi de dezvoltare profesională participând la conferintele Round Square organizate ȋn şcolile membre şi având chiar ocazia să predea pentru o perioadă ȋn aceste şcoli, pentru a se perfecţiona. Transylvania College va fi reprezentată de o delegaţie formată din patru elevi ai liceului internaţional Cambridge şi doi profesori la conferinţa care va avea loc la ȋnceputul lunii martie ȋn Anglia, la Felsted, renumita şcoală britanică internaţională.

http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/o-scoala-din-cluj-prima-din-romania-acceptata-in-reteaua-scolilor-de-elita-ale-lumii-elevii-invata-in-engleza–105978.html

SIMONA BACIU – “CERUL DE ASTAZI ESTE PODEAUA DE MAINE!”

Posted by on 20:44 in Media | 0 comments

SIMONA BACIU – “CERUL DE ASTAZI ESTE PODEAUA DE MAINE!”

sbaciuDaca vorbim despre excelenta la feminin, despre daruire, determinare si carisma, atunci vorbim despre Simona Baciu. Un om care intotdeauna a imbratisat schimbarea si care crede cu pasiune in educatie. A fost profesor la liceul Gheorghe Sincai din Cluj-Napoca, iar in anul 1993 a infiintat o gradinita cu doua linii de studiu: dupa curriculum romanesc si dupa curriculum Cambridge. Este prima si singura scoala Cambridge din Romania care ofera o educatie centrata pe copil si un program educational complet, de la cresa la liceu.

Simona Baciu a fost distinsa cu premiul „Woman of the Year 2004” de catre Institutul Biografic American, a primit premiul „NAIS CHALLANGE 20/20” pentru implicare in comunitate si titlul de „ Femeie de Afaceri de Succes a Anului 2010” in cadrul Galei Business Woman.

Read more: http://oanapopescuargetoia.ro/interviu-simona-baciu/

10 essentials cu Simona Baciu

Posted by on 20:36 in Media | 0 comments

Simona Baciu este fondator şi preşedinte al unui  sistem inovativ de educaţie, care promovează educaţia de excelenţă, recunoscut atât la nivel naţional, cât şi internaţional: Transylvania College –  prima şcoală de tip Boarding School din România şi Europa de Est (internat după sistem englezesc) cu două linii de studiu: linia românească şi linia internaţională Cambridge.

Read more: http://business-channel.ro/entertainment/10-essentials/simona-baciu-transylvania-college/

2016. Simona Baciu. Toate drepturile rezervate.